Influencer Marketing

Influencer Marketing

Influencer marketing, Youtube, Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal medya kanallarında çok sayıda takipçisi bulunan internet fenomenlerinin ( ya da micro-influencer ) kendi hesaplarında markanızın ürünleri ya da deneyimleri hakkında takipçilerine bilgi vermesidir. Günümüzde sosyal medyanın çok fazla hayatımızın içine girmesi ile birlikte, kullanım sürelerimiz arttı ve öne çıkan bazı hesaplar sayesinde internet fenomeni kavramı doğdu.

Influencer Marketing Nedir ?

Bir nevi ağızdan ağıza pazarlama modelidir. Internette güvendiğimiz ve takip ettiğimiz hesaplardan markanız hakkında bilgi paylaşılması halinde, potansiyel müşterinin markanıza bakış açısı olumlu yönde değişecektir. Birçok sosyal medya kullanıcısı, reklamlardan daha çok, deneyimlerin anlatıldığı markalı mesajları daha çok önemsiyor. MODD/group olarak, markanızın hedefleri doğrultusunda, size en iyi geri dönüşleri sağlayacak influencer’lar yada micro-influencer ‘lar ile iş birliği yaparak sizi daha geniş kitlelere ulaştırıyoruz.

Influencer Tespiti

Birlikte Strateji Geliştirme

Sonuçları İzleme

Her marketing çalışmasında olduğu gibi Influencer Marketing’te de birçok önemli detay ve profesyonellik isteyen çalışmalar gerekmektedir. “Parayı verdim ürünümü tanıtsın yeter” mantığı bu alan için en başarısız düşünce şeklidir. Son zamanların en etkili pazarlama yöntemlerinden Influencer Marketing, doğru yapıldığı takdirde büyük başarılar ve kazançlar sağlamaktadır.

Öncelikle her ürünü tanıtan her ürünle öne çıkmaya çalışan Influencerlar ile çalışmaktan kaçınılmalıdır. Her sektörde tercih edilen ve yüz gösteren bir Influencer’ın inandırıcılığı sorgulanmaktadır. Bu da ürününüzün etkili ve doğru tanıtımı için risk doğurmaktadır.

Her insan gibi tabi ki Influencerların birden fazla ilgi alanı ve tecrübesi vardır. Hatta bu ilgi alanları çok farklı branşlar da olabilir. Burada önemli olan Influencer’ın konuyla ilgili yetkinliğinin olmasıdır. Örneğin bebek bezi ürünü tanıtan bir Influencer ilgisi ve konu hakkında bilgisi varsa kesici aletleri de tanıtabilir. Veya ev eşyaları ile ilgili herkesin bilgisi vardır ve buna da uygundur. Ama örneğin yurt dışına çıkmamış bir Influencer’ı yurt dışı tatil ile ilgili bir Influencer Marketing’de tercih etmek akıllıca olmayacaktır.

Tüm pazarlama stratejilerinde geçerli olan şey Influencer Marketing’de de geçerlidir. Hedef kitlenizin doğru analizini yapmak ve bu hedef kitleye ulaşacak doğru yöntemleri seçmek ürününüzün pazarlama başarısını o oranda artıracaktır.“ “X” – “Y” – “Z” kuşağına mı hitap ediyorsunuz?”, “Cinsiyet hedef kitlesi nedir?” gibi sorularla hedef kitlenizi doğru belirlemek, seçeceğiniz Influencer’dan sunacağınız ürün özelliklerinize kadar her şeyi değiştirebilir. Bu da doğrudan reklam başarınızı etkileyecektir.

Yukarıda bahsettiğimiz “doğru hedef kitle analizi” gibi bir diğer doğru analiz yapılması gereken konu da ürününüz. “Ürününüzün hangi özelliği ile öne çıkacaksınız?”, “Bunu nasıl bir dille anlatacaksınız?”, “Kısa bir tanıtım paylaşımımı yoksa uzun detaylı bir ürün tanıtımı mı istiyorsunuz?” gibi birçok soruya doğru cevap vermeniz başarınızı etkileyecektir. Ben ürünü veririm Influencer’ın eline, iki kelimeyle över mantığındaysanız bu kanallara hiç girmemenizi öneririz. Zira doğru hedef kitleyi seçtiyseniz, konu hakkında bilgi sahibi olan kişilerle muhatap olacaksınız demektir ve basit tanıtımlarla onları asla etkileyemezsiniz!

Influencer Marketing ile ilgili en can alıcı noktalardan birisi de Influencer stratejinizin nasıl olacağı? Burada en önemli etken tabi ki reklam bütçesinin büyüklüğü? Makro ünlülerin sağlayacağı erişim ve etkililik oranı tabi ki mikro Influencer’a göre çok daha fazla olacaktır. Ancak bütçenizin de bu oranda artacağını bilmekte fayda var. Ancak önemli oranda bütçe farklılıkları yaratan bu soru aynı zamanda ürününüzün bundan sonraki tanınmışlığını ve etkinliğini de belirleyecektir. Zira etkisiz ve yanlış Influencer seçimi ve tanıtım ile markanıza zarar verebileceğinizi unutmamanız gerekir. Bu sebeple stratejinizi oluştururken uzmanlardan destek almanızda fayda var. Bu anlamda Helloworld Dijital Reklam Ajansı olarak sizlerin yanındayız. Detaylı bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Influencer Marketing Hakkında Bilgi Almak İster misiniz?