instagram-reklma-olusturma
helloworld
Temmuz 04, 2022 Dijital Reklamcılık 0 Comment

İnstagram Reklamları

Facebook’un bir parçası olan instagram tüketici kitlelere ulaşmak için en cazip mecra haline gelmiş durumda. Sosyal medyanın şüphesiz yıldızı konumundaki instagram reklam verenlerin aradığı her özelliğe sahip. Facebook’un satın alması ile hızla yükselişe geçen instagram, dünyada en aktif kullanılan ve en fazla
etkileşime sahip sosyal medya uygulaması. Yüksek geri dönüş alınması içinse bazı tekniklerin uygulanması şart. Yaratıcılık ve teknolojinin verimli kullanılması geri dönüş yaratabilmek için kritik unsur.

Hedef Kitle

Kitlenizi tanımak en önemli konu; müşterinizi tanımanız şart. Satış hedeflerine odaklanmaktansa hedef kitlenizi harekete geçiren şeylere odaklanın. Hedef kitleniz sosyal medyayı ne için kullanıyor ve Instagram da neden bulunuyorlar? İstediğiniz hedef kitle davranışını gözlemleyin. Bu bilgilere dayanarak hedef kitlenizle alakalı içerikleri onlara iletebileceğiniz bir plana dönüştürün.

A/B Testi İle Farklı Reklam Görselleri Kullanın

Hangi reklamların hedef kitleniz için daha uygun olduğunu anlamak A/B testinden geçiyor. A/B testini farklı programların sonrasına, farklı eylem çağrılarına ve farklı görsellere uygulayabilirsiniz.

Odak Noktasıyla Net bir Görüntü Kullanın

Basit ve düzenli olun. Basitlik, kullanıcıların odaklarını mesajlara ya da elementlere yoğunlaştırmasını sağlar, çünkü herkes instagram’ da iletişim yapıyor. Farkındalık yaratmanız için netleşmek şart. İdeal olarak, paylaşımınız ana mesajı görsel özneyi arka plandaki birkaç detayla destekleyen bir paylaşım olmalıdır.

Markalama

Marka adını veya logoyu herhangi bir reklamda ilgi odağı yapmak çekici gelebilir. Fakat mesajınızı instagram kullanıcılarına iletirken yaklaşımınızın daha çekici olmasını istersiniz. Kullanıcılar olduklarından çok daha bilgililer ve kafa karıştırıcı reklamlara karşı isteksizler. Müşterilerinden daha çok kendileriyle ilgilenen markalar instagram’ da bu durumun sıkıntısını yaşayabilirler.

Stories Reklamları

İnstagram’ın Stories bölümüne yaratıcı reklamlar vermek, kullanıcıyla anlık iletişim kurabilmeniz için imkanlar sağlar. İnstagram’a reklam verirken Stories bölümünde yaratıcı reklamlar üretmeyi gözden kaçırmayın.

Hashtagler

Hatırlanabilir, sizin mesajınızla bağlantılı ve mümkünse eşsiz… Hashtagleri reklamlarınıza katın. Aynı zamanda oluşturduğunuz diğer içerikler için de bu hashtagleri kullanın. Eğer kullanıcılar bu hashtaglere tıklarsa, reklamlar sayesinde daha çok kitleye ulaşırken, konuyla bağlantılı ürettiğiniz daha çok içeriğe ulaşabilirler.