influencer-marketing-nedir
helloworld
Temmuz 04, 2022 MarketingUncategorized 0 Comment
Influencer marketing, hedef kitleyle bağlantı kurmak için markaları influencerlar ile tanıtma stratejisidir. Platformları ve farklı kişilikleri ile influencerlar bazı markaların yüzleri olabilirler. Markaların boyutu ne olursa olsun her marka bu stratejiye güvenebilir ve uygulayabilir, çünkü influencerlar milyonların takip ettiği kişiler olmaktan ibaret değillerdir. Mikro-influencer’lar, takipçi sayıları yarın milyon ile bir milyon arasında değişen makro influencer’lara göre, daha küçük kitlelere ulaşır; daha düşük bir hedef kitleye sahip markalarla çalışarak yüksek düzeyde dönüşüm sağlayabilirler.
Influencer’lar genellikle markaların yüzü olarak markaların ürün ve hizmetlerini kendi kitlelerine öğretmeye yardımcı olurlar.  Influencer’ların en önemli avantajı, bir kitle ile iletişim becerileridir. Influencerlar, belirli içerikler üreterek hedef kitlelerini oluştururlar. 

Influencer İle İş birliği

Influencer pazarlamada pek çok yöntem vardır. Yalnızca ürün veya hizmetlerden ücretsiz olarak yararlanarak hedef kitlelerine ürün veya hizmeti anlatmak bunlardan biridir. Ancak influencerlar için en iyi seçenek, markalarla sözleşmeli çalışmaktır. Böylece gerçek bir temsilci olurlar ve markayı devamlı bir şekilde tanıtmaları için ödeme alırlar.  Bu sayede influencer’lar geniş kitlelere ulaşan kampanyalar yapmaya başlarlar ve markalar için önemli temsilciler haline gelir. Ayrıca, markaların pazarlama kampanyalarının bir parçası olan influencerlar ürün ve hizmetleri tanıtmakla kalmaz onlara özel tanıtım içerikleri de oluşturur.

Marka Elçisi  Olmanın Rolü

Influencer pazalamanın önemli bir yüzü de marka elçiliğidir. Influencer bir markanın elçisi olarak tanıtımlara katılırı ve onu her yönü ile temsil eder.Bazı infuluencer’lar imajları markayla ilişkilendirilecek büyük öneme sahip kişiler olarak seçilir. Bu belki de bir influencer’ın gelebileceği son noktadır. Sözleşmeli olduğu sürece resmi bir marka temsilcisi olurlar.Artık ara sıra kampanyalarda yer almazla kalmaz, her zaman şirketin hizmetinde olan bir pazarlama stratejisinin önemli bir parçası haline gelirler.Bir marka elçisi olarak, influencer’ın birincil konusu markanın erişimini ve etkileşimini artırmaktır. Bu, sadece ürün ve hizmetleri değil, aynı zamanda markayı, değerlerini ve temsil ettiği her şeyi hedef kitle için tanıtmayı içerir.

 

Influencer Pazarlama Stratejisinin Avantajları

Influencer pazarlamanın ne olduğunu anlatmanın ardından, bu stratejinin neden bu kadar avantajlı olduğunu ve başarılı olduğunu anlatalım.

Her marka İçin erişilebilirdir

Influencer pazarlama söz konusu olduğunda herhangi bir kısıtlama yoktur. Farklı alanlardaki markaların kendi kitleleri vardır ve bu alanlarla ilgili etki ve tüketim arzusu yaratabilecek bir influencer bulunur. Markanızı temsil edecek doğru kişiyi bulmakla en önemli kısımdır.İnfluencerlar küçük markaların temsili için de önem arz eder. Doğru kişileri ile iletişime geçmek küçük markalar için devasa farklar yaratabilir.

Dönüştürme Becerisi

Her marka bir influencerle anlaştığında satış başta olmak üzere aradıkları noktalarda değişimler gözlemlemek ister. Bunun takibi ve incelenmesi sonrasında görülecektir ki influencer kitlesini markaya yönlendirmiş ve markada dönüşümler yaratmıştır.Influencerlar, yalnızca tüketim arzusunu teşvik etmek için markaları temsil eden kişiler değildir. Pek çoğu, fikirleri en alakalı kısımdır ve bu da onları infleuncer yapan şeydir. Bu nedenle, aşağıdakiler gibi farklı şekillerde güvenilirliğe yol açabilecek farklı influencer seviyeleri vardır:
  • Ünlüler
  • Sporcular
  • Müzisyenler
  • Gazeteciler
  • Uzman ve akedemisyenler
  • Bir konuda uzman olanlar

İçerik Türleri

Bir kitleye ulaşmanın farklı yolları vardır. Influencer’lar, her zaman kitlenizin bu kanallardan hangisinde olduğunu göz önünde bulundurarak farklı platformlarda her türden içerik üretir. Markalar ürün ve hizmetlerine göre anlaşacakları influencerı seçmeli ve ona göre platformlara yönelmeli ve kendilerine uygun influencerı bulmalıdırlar.

Başlıca içerik türleri aşağıdaki gibidir:

  • Instagram gönderileri ve Story paylaşımları
  • Youtube vlogları
  • podcast’ler
  • Blog yazıları
  • Twitch yayınları